V veselje nam je, da je leto 2024 prineslo kar dve stanovski priznanji. Slovensko muzejsko društvo je avtorja razstave, kustosa Tino Fortič Jakopič in Marka Ličino, ki sta na razstavo, med drugim, vključila tudi predstavitev naravoslovnega in konservatorsko-restavratorskega dela na dvostranski sliki, nagradilo z Valvasorjevo nagrado za enkratne dosežke. Društvo restavratorjev Slovenije pa je obema kustosoma in konservatorkama-restavratorkama Zoji Bajdè in Petri Bešlagić podelilo Priznanje Mirka Šubica za izjemno interdisciplinarno obravnavo ter pomemben prispevek k ohranjanju in predstavljanju dvostranske slike Streljanja talcev, 13. 10. 1942 / Panem et circenses Toneta Kralja.
Pretekli sta že dve leti od konserviranja-restavriranja dvostranske slike, naše delo pa se s tem še zdaleč ni zaključilo. V tem času smo, ob drugem rednem delu, raziskali ali je bila dvostranska slika že restavrirana na RC oz. našem predhodniku Zavodu za spomeniško varstvo. Zapisov o delu na dotični sliki nismo našli. Smo pa zbrali razpršeno arhivsko gradivo, iz katerega je razvidno, da je bilo od leta 1950 do 2005 restavriranih pet avtorsko nelakiranih oljnih slik Toneta Kralja. Za zbrano dokumentacijo ene od slik, restavrirane v letu 1953, zabeležene kot Vaška kompozicija, brez podanih dimenzij še ugotavljamo, kateri Kraljevi sliki bi lahko pripadala.
Netipično lakiran mlajši motiv streljanja talcev – lak je bil namreč nanesen po tem, ko je bila dvostranska slika že okvirjena, je odprl vprašanje ali je lak izvorno Kraljev ali gre za kasnejši neavtorski poseg, npr. restavratorski. Pregled slikarjevega opusa, hranjenega v zbirkah slovenskih muzejev in galerij, je še v teku in bo potekal tudi v prihodnjem letu. V tem času smo ugotovili, da je kar nekaj slik lakiranih z oljnim lakom, identičnem temu, ki smo ga identificirali na sliki Streljanje talcev, 13. 10. 1942 in gre za, to lahko že potrdimo, nedvomno Kraljevo dejanje. Takšno sistematično raziskovanje pripomore k boljšemu poznavanju Kraljeve slikarske tehnologije, posledično pa omogoča izbiro ustreznejših metodoloških pristopov pri konserviranju-restavriranju njegovih umetnin v prihodnje.