Še posebej zahtevno je bilo restavriranje kipa Siegfrieda Marenberškega, ustanovitelja samostana, pred katerim je znamenje prvotno stalo. Po razpustitvi samostana so namreč znamenje preselili pred nekdanje sodišče, ob glavni cesti. Tam je v 70. Letih prejšnjega stoletja kamion s hlodi zbil omenjeni kip, ki se je prelomil na 8 kosov. Restavratorji mariborske enote ZVKDS so ga uspešno restavrirali vendar so tekom desetletij vezi, s katerimi so bili posamezni kosi povezani korodirale in začele so se kazati poškodbe. Kljub velikemu izzivu, saj je bila ena od vezi vstavljena skozi celoten trup, smo se odločili, da dotrajane vezi poiščemo, odstranimo in nadomestimo z nerjavečimi.
Manjkajočo Jezusovo glavo smo lahko rekonstruirali zahvaljujoč fragmentoma obraza in krone, ki smo ju našli v času ogledov in priprave konservatorskega načrta pod spomenikom. Predhodno smo izdelali skico v glini, nato pa domodelacijo na originalu v nadomestni malti. Na enak način smo se lotili tudi dopolnjevanja ostalih ključnih manjkajočih delov na figurah (kot so prsti, dlani, stopala). Manjših poškodb in detajlov nismo dopolnjevali.
Pri konservatorsko restavratorskih posegih na Marijinem znamenju smo prvič v tako veliki meri izkoristili prednosti 3D tehnologije in smo poškodbe na originalnem kamnitem podstavku dopolnjevali na najmanj destruktiven način. 15 večjih poškodb smo 3D lasersko skenirali ter rezkali vstavke iz sorodnega naravnega kamna na CNC stroju. Nato smo jih ročno vpasali, da so se popolnoma prilegali originalu in površino kamna kamnoseško obdelali s špicami in dleti.
V skritih kotičkih kipov smo našli sledi barve in podloge pozlate na delih Marijine krone. Znamenje smo pred atmosferskimi vplivi in drugimi dejavniki propadanja zaščitili z nanosom silikatne lazure, saj je bilo znamenje tudi nekoč pobarvano z belo barvo, kar so pokazale naravoslovne preiskave. Ali je bila barva prvotna ali kasneje nanesena na znamenje z gotovostjo ni mogoče trditi. O zlatenju krone poleg materialnih ostankov pričajo tudi arhivski viri o predhodnih restavratorskih posegih.
Pri demontaži smo v mali niši na notranji strani podstavka našli vklesano letnico 1742, kar je pomembno, saj znamenje doslej še ni bilo točno datirano. Poleg letnice so vklesane tudi črke M A in L Z, med njimi pa je manjša niša v katero je bila položena kovinska skrinjica z zanimivo vsebino. Tako kot skrinjica je bila tudi njena vsebina močno preperela, med drugim so se v skrinjici ohranili: novec, miniaturni kipec, križec in tekstilni zvitek. Zaradi dotrajanosti materiala smo skrinjico skupaj z vsebino predali konservatorjem v Narodni muzej Slovenije, ki jo preučujejo in konservirajo, zanjo pa bodo izdelali tudi posebno vitrino v kateri bo razstavljena, predvidoma v Koroškem pokrajinskem muzeju v Radljah ob Dravi.